دانلود خلاصه کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

برای دریافت فایل لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.

http://file-folder.ir/1397/10/21/خلاصه-کتاب-آسیب-…وانی-کودک-و-نوجو/ 



خلاصه کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این کامل ترین جزوه روانشناسی مرضی کودک( آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان) می باشد که با فرمت pdf ،ppt، word در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این مجموعه کامل را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8_%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9_%D9%88_%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%AF.jpg

محتویات محصول:

  •  جزوه روانشناسی مرضی کودک دکتر حسین آزاد در ۳۲۳ صفحه اسلایدوار
  • کتاب روانشناسی مرضی کودک و نوجوان دکتر خدایاری فرد در ۱۸۸ صفحه
  • جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان شامل مباحث:

اختلال کاستی توجه -بیش فعالی (ADHD )در ۲۸ صفحه

اختلال طیف اوتیسم (ASD) در ۳۳ صفحه

اختلال نافرمانی -مقابله جلو(ODD) در ۲۲ صفحه

اختلال دفعی در ۲۰ صفحه

اختلال دلبستگی واکنشی و اختلال تعامل اجتماعی بی قید و بند در ۱۵ صفحه

اختلال سلوک در ۲۲ صفحه

اختلال های افسردگی و خود کشی در کودکان در ۲۷ صفحه

اختلالات اضطرابی کودکان در ۲۲ صفحه

اختلالات تیک در ۲۸ صفحه

اختلالات خواب در کودکی در ۲۶ صفحه

اختلالات سایکوتیک در ۳۷ صفحه

اختلالات تغذیه در ۱۲ صفحه

فلش کارت و نکات مهم روانشناسی مرضی کودک

تست روانشناسی مرضی کودک با پاسخنامه

بخشی از متن خلاصه کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

(ODD( اختلال نافرمانی-مقابله جو چیست؟

در ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی به عنوان یک الگوی خلق عصبی/تحریک پذیر، رفتار مجادله/مقابله ای، یا تلافی جویانه که حداقل شش ماه تدوام داشته باشد، تعریف شده است.

اختلال نافرمانی مقابله‌ای، اختلال نسبتاً جدید در کودکانی است که ملاک‌های کامل اختلال سلوک را ندارند. این اختلال، اولین بار به‌عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد که در آن، کودکان مبتلا علاوه بر مشکلاتی همچون الگوی پایدار رفتار منفی‌کارانه، خصومت‌آمیز و گستاخانه، مشکلات چشمگیری در زمینه‌های تحصیلی و اجتماعی نیز نشان می‌دهند.

رفتارگرایان معتقدند که مقابله جویی یک رفتار تقویت شده و آموخته شده است که از طریق آن کودک بر اولیاء قدرت اعمال کنترل می نماید. به علاوه توجه زیاد والدین مثل بحث های طولانی در مورد رفتار نیز ممکن است رفتار را تقویت کند.(لطفی کاشانی، وزیری، ۱۳۷۸)

...........


/ 0 نظر / 6 بازدید