پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت:

پاورپوینت:

 

شرح مختصر:

یک ابزار طرح ریزی است که برای تشخیص و برآوردن توقعات و انتظارات مشتری به کار گرفته میشود

روشی منظم و دقیق برای طراحی،مهندسی.تولیدوارزیابی محصول به حساب می آید

سازمانی که بطور صحیح QFD را اجرا نماید می تواند دانش مهندسی ، بهره وری و کیفیت خویش را بهبود داده ، هزینه ها و زمان توسعه و تغییر محصول را کاهش دهد.

تاریخچه QFD:

1966: آغاز اولین تلاش‌ها به منظور استفاده از مفاهیم گسترش کیفیت توسط یوجی آکائو

1972: معرفی روش تکامل یافته در شرکت کشتی‌سازی کوبه QFD توسط یوجی آکائو

1978: تشکیل کمیته‌ای مستقل در مؤسسه کنترل کیفیت ژاپن (چاپ اولین کتاب) توسط دکتر آکائو و دکتر می زونو

1980: اهدای جایزه دمینگ به شرکت کابایا

1983: برگزاری اولین دوره آموزشی 4 روزه QFD در امریکا توسط یوجی آکائو (از 1983 بیشتر شرکت‌های امریکایی نظیر: دی‌ای‌سی، جنرال موتورز، مزدا، موتورولا، کداک، زیراکس، آی‌بی‌ام، هیولت پاکارد و... QFD را به کار گرفتند.)

1986: استفاده از این روش در شرکت فورد

1987: انتشار اولین کتاب QFD در آمریکا توسط باب کینگ

1989: برگزاری اولین سمینار سالیانه QFD

1990:ارایه نرم افزار QFD/Capture توسط موسسه GOAL/QPC

1997:تدوین اولین هندبوک QFD با عنوان The QFD Handbook

 

ندای مشتری:

´عبارتست از نیازمندیهای مشتریان که به زبان خودشان بیان شده اند.

´منابعی که برای تعیین نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :

Øتکمیل پرسشنامه

Øمصاحبه و نظرخواهی از مشتریان ، کارکنان بخش خدمات پس از فروش ، فروشندگان ، تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی

Øمصاحبه با تعداد محدودی از مشتریان ، به صورت غیر ساخت یافته و طبیعی ، توسط یک فرد آموزش دیده

Øدیدار با مشتریان در هنگام استفاده از محصول

Øاستفاده از نظرات مشتریانی که همزمان محصولات ما و رقبا را استفاده می نمایند

Øبازبینی شکایات و موارد عدم انطباق مشاهده شده در محصول

Øگزارشات خدمات پس از فروش

Øآشنایی با خصوصیات ، شرایط و الزامات فرهنگی

Øبررسی مقررات و قوانین مملکتی و استانداردهای فنی ( به عنوان مثال مقررات ایمنی محصول )

Øخطوط تلفن رایگان

برای دریافت فایل لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.

http://file-folder.ir/1396/06/07/پاورپوینت-گسترش-عملکرد-کیفیت/ ‎